Notering

Dags att så

Jag tänkte försöka mig på att så lite på fönsterbrädan i köket idag. Eftersom jag inte har någon balkong och i princip har noll erfarenhet av att göra detta så får vi se vad som dyker upp bland jorden.

Jag började iaf med att ta mig ner till Hornbach och där plockade jag på mig ett par större krukor och frön som jag tyckte var intressanta. Har ingen koll på ifall man verkligen kan få dom att gro inomhus men ett försök är det värt tycker jag!

Detta är vad jag kom hem med:

Från vänster:  smultron, ätbara blommor, paprika, liljekonvalj, husdjursgräs (till lilla kaninen) och pärontomater.

Jag försöker plocka på mig en bra blandning av olika fröer som inte växte sig alltför stora. Många av plantorna blir max 40cm vilket är en hel del kortare då tomater i vanliga fall kan bli upp mot 80 cm+!

Liljekonvaljen kommer bli ett longshot ifall det gror överhuvud taget, men jag tyckte det var värt ett försök 🙂

Kommentera

