Länk

Dekorationer: blommor

Det finns mängder med fantastiska och vackra dekorationer på tårtor och bakverk. En av mina personliga favoriter är blommor, så i detta inlägg tänker jag dela med mig av några videos som jag använder som inspiration och hjälp då jag ska göra vackra blommor.

Tutorial på blommor:

Kort dokumentär om blommor:

De flesta som skapar dessa blommor använder sig av gumpaste eller flower paste som det ibland kallas. Det ska vara en bit lättare att forma än vad marsipan eller sugarpaste är. Då jag har gjort blommor brukar det dock sluta med att jag använder mig av vanlig sugarpaste eftersom jag inte orkar ta mig ner till specialaffärerna där man kan få tag på gumpaste…

Här kommer en bild på mitt första försök till en blomma:

Kommentera

