Amigurumi

Jag har börjat virka och det visar sig att jag tycker det är riktigt kul! Jag testade först med lite större projekt som halsdukar men jag fastnade inte riktigt för det. Men efter att jag hittade amigurumi virkningen så kom jag igång på riktigt. Såhär blev resultatet:

Jag använder en 2,5 mm virknål så maskorna blir riktigt små och fina, men samtidigt tar det extra lång tid.. Men visst blir det fint? Bakelsen ska min mormor få i födelsedagspresent. Vill ni testa på att virka munken så kollade jag på denna videon:

Eftersom jag använde en sån liten nål och garn gjorde jag dock den en bit mindre än vad resultatet blir på videon.

Kommentera

