Att quilla en kyckling!

Jag stötte på det här med att quilla för ett tag sedan men förstod inte riktigt vad det var, förutom att det såg himla coolt ut. Men nu nyligen dök det upp igen när jag såg att någon hade använt sig av tekniken för att göra en påskkyckling. Då kände jag ju mig tvungen att testa!

Till att quilla använder man sig av ett speciellt verktyg som ser ut som en penna där man fäster små remor av papper som man sedan snurrar ihop till intressanta former. Visst blir det snyggt?

Jag tänkte att jag lägger upp instruktioner för hur jag gjorde så håll utkik! 🙂

Kommentera

