Status

Olika tomatsorter!

Igår var jag på bondens marknad i Malmö nu när de äntligen är tillbaka efter förra året! Det är riktigt kul att kunna vandra bland närodlade grönsaker och köpa sig färsk honung eller någon kul marmelad.

Det som var riktigt kul att få med sin hem denna gången var ett antal olika tomatsorter. Så jag hade tomatprovning hemma 🙂

Visst ser dom fina ut? Jag är inte helt hunda på vad alla hette så om någon ser ett fel får ni gärna säga till så att jag vet till nästa gång!


”Brandywine”


Någon form av ”Tigertomat”


”Rosa plommontomat” (tyvärr ser den mest röd ut på bild men då den låg bland de andra plommontomaterna kan jag lova att den såg rosa ut!)


”San Parzano”

Någon som känner sig sugen på att odla?

Kommentera

