Status

Malmö Garden Show 2012

I helgen besökte jag Malmö Garden Show för första gången på länge. Vädret var verkligen inget vidare och det bjöds på en och annan regnskur men i slutändan blev det ett kul och inspirerande besök. Jag tänkte dela med mig av lite foton 🙂

IMG_9780

IMG_9784   IMG_9790

IMG_9792

IMG_9793   IMG_9805

Många tomater och andra roliga växter fanns det att köpa. Men jag har ju redan hemma så jag klarar mig 🙂

IMG_9800

En av de mest coola sakerna man kunde köpa under showen var helt klart denna enligt mig. Den kallas Narrbuske eller blåkorvsbuske, undrar varför…. 🙂 En sån ville jag verkligen ha! Men dom blir tyvärr lite höga för någon som bor i lägenhet. Det finns dock att köpa hos ensammatradetsplantskola.se Citerar från dom: Decaisnea fargesii Narrbuske, en smalväxande buske med ofattbara blå frukter som smakar milt och lite som honungsmelon. En garanterad partyhöjare. Rolig och spännande, höjd 2 -2.5 efter 10 år. den blir smalt pyramidial till en början och breddar sig i toppen med åren. zon 1-3″


Kommentera

