Raw Isglass recept

Jag har på sistone experimenterat med isglassar i köket. Nu då det är sommar är det en fantastisk liten efterrätt som man lätt kan ta fram då man känner sig sugen 🙂

Själv älskar jag naturliga isglassar, ingen yoghurt eller liknande utan bara färsk frukt. Då blir glassen lite extra nyttig också. Så istället för att äta sitt bestämda antal med frukt under dagen kan man njuta med en mumsig glass!

Det är otroligt enkelt att göra isglass också, det är bara att pressa eller mixa den frukt man vill använda sig av. Jag har själv prövat blåbär, björnbär, jordgubbar och apelsin i mina glassar.

Vissa frukter har inte lika mycket fruktjuice i sig som andra så ibland kan det vara nödvändigt att tillsätta lite vatten för att det ska gå att mixa ordentligt. Vill man göra den lite sötare kan man även tillsätta lite strösocker. Glöm inte att sila igenom den mixade frukten en gång innan du häller i det i glassformen. Annars kan det hända att du får klumpar!

Mina glassförsök: Jordgubb och blåbär


Kommentera

