Gör egna origamiblommor

Här kommer ett litet somrigt pyssel där jag visar hur man kan göra egna origamiblommor. Rätt lätta är dom även för nybörjare och fantastisk fina blir dom! Det roliga är att man även kan använda samma teknik på t.ex. servetter eller tyg! Det ända materialet som krävs är 5x fyrkantigt papper. Jag använde mig av 7×7 cm men vill man ha större eller mindre kan man lätt byta ut det 🙂

2 reaktioner på ”Gör egna origamiblommor

  1. Hej! Jag håller precis på att försöka lära mig lite om origami. Rättare sagt har jag börjat idag, så jag är total nybörjare. Jag har nu gjort ett försök till blomman som du visar instruktion till här över. Trots detta fastnade jag mellan bild sex och sju. Jag kan inte se hur den är vikt, eller kanske rättare sagt förstå hur den är vikt. Jag hittade en annan instruktion på nätet till samma blomma, men även där kommer jag bara till detta steg och så är det stopp. Jag vet inte om du kan ge en hjälpande hand med att försöka förklara just det momentet för mig? Jag har full förståelse om du inte har möjlighet till detta, men jag skulle bli väldigt glad om jag kunde få lite hjälp på traven här. 🙂 /Ann-Charlotte Sternefält

    • Hej Ann-Charlotte. Kul att du hittade hit och vill lära dig vika origami! Det som händer mellan steg sex och sju är att du öppnar upp flärparna som du precis vek i steg sex och trycker till dom lätt i mitten. Då får du det som du ser i bild sju. Hoppas det hjälper dig för att komma vidare! Lycka till

Kommentera

