Fåglar av filt

Idag har jag slutfört min lilla fågel i filt som jag har jobbat på de senaste dagarna.

Kroppen är av lite grövre filt för att den ska kunna stå upp. Vingarna tycker jag man ska göra i många olika färger för variation! För att sy fast dom använde jag vitt broderigarn. Runt kroppen har jag gjort langettstygn som en extra detalj. Husmorsskolan förklarar riktigt bra hur man gör dom för som är nybörjare på det så som mig. Sist gjorde jag även små fötter till fågeln av ståltråd.

Nu pryder den fint min bokhylla men jag funderar på att göra några små kompisar till den som jag ska hänga i gardinstången 🙂

Kommentera

