Julpynt

Hur har ni spenderat dagen innan första advent? Jag har dekorerat fint här hemma och jag har tagit fram lite egengjort julpyssel. En av sakerna som kom fram var mina hjärtan av filt, att göra dom är jättelätt och riktigt roligt för alla åldrar.

IMG_0489 copy

Det man behöver är endast filt i lite olika färger som man klipper ut och klistrar på varandra. Men det kan vara bra att ha en lite styvare filt som bas, vilket jag har på mina hjärtan, då viker de sig inte lika lätt. Runt om har jag sedan sytt langettstygn men man kan hoppa över det ifall man vill eftersom filten ju håller sig fin även utan kantstygn. 🙂

En reaktion på ”Julpynt

Kommentera

