Notering

Inhandling av frön

Idag beställde jag nya frön ifrån Impecta! Dom har en riktigt bra filterfunktion som gör det lätt att hitta just dom fröerna man är mest intresserad av. Eftersom jag (fortfarande 😉 ) inte har en trädgård blir det ett nytt försök att odla på fönsterbrädan i år. Då gäller det att försöka hålla sig till fröerna som är under 60cm, annars har jag lärt mig att det lätt blir så att man inte ser grannarna i ett par månader när allt har kommit igång och växer så det knakar :).

Fröerna för i år blev:
kanelbasilika  tabascopeppar
Kanelbasilika! Hur kul låter inte det?        Tabascopeppar
brytsockerärt tom thumb  aubergin golden eggs
Brytsockerärt – Toms Thumb som bara blir 40cm!   Aubergine – Golden eggs

Och årets frön som jag hade velat ha ifall jag hade haft en trädgård 🙂
Balloon Plant - Sutton Seeds  Akleja - Pastell - McKana Giants
Ballon plant                                                       Akleja Pastell
gojibär  Blomman för dagen - Dacapo Light Blue
Gojibär                                                                   Blomma för dagen – Light Blue

Kommentera

