Japansk lera

För några veckor sedan fick jag en riktigt fin present – nämligen japansk lera! Jag tycker den är så fin och rolig att arbeta med. Det väger nämnligen ingenting då den har lufttorkat.

Leran brukar komma i förpackningar med olika teman där det även ingår en massa roliga former. En av dom jag fick ska även vara ätbar! Det står att sushin ska ha vanlijsmak så det ser jag fram emot att testa 😀

Jag testade min första lera för tre år sedan då jag köpte med mig en förpackning ifrån Japan, kanske kan jag visa upp några av mina äldre lerpyssel senare? 🙂

P1080135 copy P1080147 copy

En reaktion på ”Japansk lera

Kommentera

