Egengjord presentask

På Panduro kan man köpa många olika sorters askar som man sedan kan göra mycket roligt med. Jag brukar köpa dom bruna i kartong och ge bort dom ganska så naturella eftersom jag gillar ”naturkänslan”. Jag fick en idé här om dagen och resultatet blev denna:

P1080150 copy

Jag har med skalpell skurit ut lövmönster i vanligt vitt papper och sedan limmat på. Jag tänker mig att jag även ska ha någon form av grattishälsning på lådan på ett färgat papper så det blir en liten färgklick. Det är rätt svårt ifall man inte är van vid att skära ut former med en skalpell men det är helt klart värt det tycker jag!

Kommentera

